lördag 31 augusti 2013

Älskade fjällen

Lite sent men bättre än aldrig... här kommer ett kort inlägg om vår semester i vackraste Ottsjö i början på augusti.
Maken sprang Öppet Fjäll och gjorde därmed debut inte bara som marathonlöpare utan även som fjällöpare! Han gjorde en jättefin insats, jag var mest glad att han överlevde. Hans första kommentar i mål efter 7:25 var "Varför sa du inte att det var  SÅ jobbigt och SÅ brant?!" Hahaha! Men nu är han biten och letar efter en"ännu jävligare utmaning" som han säger själv.
Jag själv tog det lugnt  tävlingsmässigt. Gjorde en jumboinsats i Ottfjället upp (680 stigmeter på 6 km) på 72 minuter men har sällan varit så nöjd med ett lopp! Ffa var jag stolt över att jag vågade ställa upp i ett litet lopp men många duktiga löpare!
Hela veckan i Ottsjö var underbar på alla sätt: vi träffade en massa kompisar med familjer (Conny, Annie, Victoria m fl), vi fiskade (men fick inget), plockade en massa blåbär och hjortron, grillade vid sjön och ffa - jag och Coyntha sprang på fjället varje kväll! Det var så underbart! Går inte att beskriva! Benen drog iväg själva! Och... jag badade i Ottsjön fast det var svinkallat!
Ja, det var en fantastisk vecka som gjorde att jag fyllde på batterierna ordentligt och kom hem tränad och lycklig... och med hjortron- och blåbärssylt i bagaget!
Vi får se om det blir Ottsjö nästa sommar med.... jag hoppas!
Här kommer en fotografisk sammanfattning av veckan:









1 kommentar: